Murtaza jobbar som Head of Business Support & Back Office på Marban AB.

Hur skulle du beskriva dig själv?

– Mitt namn är Murtaza Sami och jag är född och uppvuxen i Stockholm. Jag är en varm och öppen person som är väldigt utåtriktad, lugn i stressiga situationer, samarbetsvillig och lyhörd. Jag är öppen för nya utmaningar och gillar att arbeta utanför min trygghetszon. Jag har erfarenhet av att jobba i ett internationellt bolag som har krävt flerspråkighet. Idag behärskar jag fyra olika språk. Jag har 10 års erfarenhet inom finans både när det gäller försäljning och administration. Administration är det jag brinner mest för.

Vad gjorde du innan du började jobba på Marban AB?

– Tidigare har jag jobbat på företag som bedriver liknande verksamhet som Marban AB, där jag ansvarat för olika delar inom administration och ekonomi.


Varför väljer du att jobba på Marban AB?

– Jag upplever att Marban AB erbjuder mig ett klimat där jag utmanas och utvecklas som person. Dessutom har jag före min tid på Marban arbetat 5 år tillsammans med företagets VD Marcus Bandling.


Vad är viktigt för dig för att du ska trivas på jobbet?

– Som person värdesätter jag samarbete, laganda och positiv energi. Det är viktigt att organisationen har högt till tak, där medarbetare fritt kan uttrycka sig om utvecklingsmöjligheter. För mig är det också viktigt att arbetet erbjuder medarbetare en miljö där de får utvecklas och växa i sin roll.


Vad gör du på fritiden?

– På fritiden tränar jag boxning och går på gym. Jag tycker om att träna för att det är kul och samtidigt bra för mitt välmående. Jag umgås också mycket med min familj och mina vänner och spelar gärna keyboard när jag får tid.